مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 1144
  • 2018-11-04

پیام شهردار نیشابور به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز

پیام شهردار نیشابور به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز

۱۳ آبان تجلی افتخار ملت ایران در مبارزه با استکبار و یادآور سه حماسه مهم در تاریخ معاصر ایران است.

اولین حماسه در روز 13 آبانماه 1343 با یورش رژخیمان رژیم پهلوی به منزل امام خمینیره و دستگیری ایشان و در نهایت تبعید به ترکیه اتفاق افتاد. دومین حماسه با کشتارِ جمعی از دانش آموزان در راهپیمایی دراعتراض به دخالت های آمریکا در ایران در روز 13 آبانماه 1357 رقم خورد و در نهایت با برچیده شدن لانه جاسوسی در 13 آبانماه سال 1358 توسط دانشجویان پیرو خط امامره به نهایت کمال رسید. در این وقایع آنچه بیش از هر چیز خودنمایی می نماید روحیه استکبار ستیزی و حق جوئی است که نشان از روحیه آزادی خواهی ملت بزرگ ایران می باشد.

در سال 58 مصادف با چنین روز خجسته  ای دانشجویان و دانش آموزان پیرو مکتب امام خمینی ه توانستند با دانایی، همدلی ، ایثار و فداکاری لانه جاسوسی اهریمن را تسخیر و افتخاری بزرگ را برای تاریخ استکبار ستیزی ایران بیادمان گذارند.

این روز، روز میعاد دانش آموزان تاریخ ایران اسلامی با شهیدان دانش آموز از آغاز نهضت امام خمینیه تا شهیدان دفاع مقدس و نیز همه دانش آموزانی است که در سراسر جهان در راه مبارزه برای آرمانخواهی جان در راه عدالت نثار می کنند تا ریشه ظلم بر چیده شود. میعادی که بند بند آن جهد و جهاد و اجتهاد در عرصه  های عزت و آزادگی است.

اینجانب این روز مبارک را به همه ی دانش آموزان عزیز گذشته و حال تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از خداوند تبارک و تعالی پیشرفت و سر بلندی را برای همه پویندگان طریق معرفت به ویژه نسل پویای انقلاب اسلامی مسئلت دارم و از تمامی شهروندان عزیز نیشابوری دعوت می نمایم که با حضور سبز خود همراه و همگام با سایر دانش آموزان ندای استکبار ستیز خود را به گوش تمامی مستکبران و طاغوتیان زمان  برسانند.

 

                                                              علی نجفی

                                                             شهردار نیشابور

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه