مهاجرت به کانادا
  • کد خبر : 6034
  • 1400/05/26

عزم شهرداری نیشابور بر رسیدگی و نجات درختان شهر

عزم شهرداری نیشابور بر رسیدگی و نجات درختان شهر  

🔹مهندس صدیقی سرپرست شهرداری نیشابور آغاز شستشوی درختان شهر نیشابور را با نظر کارشناسان فضای سبز اعلام نمود. وی اظهار داشت : پس از بازدید های صورت گرفته و برگزاری جلسات مربوطه ، کارشناسان این سازمان معتقدند با شروع فصول گرم سال ، افزایش تدریجی دما از یک سو با تسریع فرآیند پیری وافزایش کرک برگها سبب افزایش جذب دوده و غبار در سطح آنها شده و از سوی دیگر با تامین دمای مورد نیاز و کوتاه شدن دوره رشد آفت سبب تشدید خسارت آفاتی مانند برگخواران، کنه ها و سفیدبالکها می‌گردد.

همچنین کاهش شدید نزولات آسمانی در سال جاری و همچنین افزایش نسبی گرمای فصلی ، بر معضلات موجود تاثیر داشته و باعث تشدید آنها شده است . مهندس صدیقی افزود باتوجه به موارد مذکور ، با فاصله گرفتن از بهار و ورود به فصول گرم سال، با دو تنش طغیان آفات و تثبیت غبار و دوده بر روی برگ گیاهان و درختان سطح شهر ، روبرو هستیم .

در راستای مبارزه و کنترل تنش‌های بیان شده و جلوگیری از آسیب به درختان و آلودگی های تنفسی برای همشهریان شستشوی بموقع و مستمر درختان و پرچینهای سطح شهر ، از اواخر بهار تا اواخر مهر ماه توصیه گردید و در همین راستا مقرر شد سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری نیشابور عملیات شستشوی درختان شهر را آغاز نماید.

نویسنده : روابط عمومی شهرداری نیشابور

پیوستها :

دیدگاه

0 دیدگاه