نیشابور مهیای روایت سلسله نور
بازدید شهردار و اعضای شورای شهر نیشابور از روند آمادهسازی مکان رویداد برای برگزاری مراسم سلسله نور در دل حزن برای دومین سال متوالی در آستانه سالروز ورود تاریخی کاروان حضرت ثامنالحجج (ع) به دیار قلمدانهای مرصع، مهندس میرفانی شهردار نیشابور، به همراه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و فعالان مذهبی و فرهنگی، در بازدید میدانی از محل برگزاری سوگواره «سلسله نور در دل حزن»، آخرین مراحل فضاسازی و آمادهسازی این مکان را مورد ارزیابی قرار دادند.
تحقق یک آرزوی دیرینه در مدیریت شهری مهندس میرفانی، شهردار نیشابور، در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت تاریخی این مکان اظهار داشت: نیشابور میراثدار گرانبهاترین سند توحیدی یعنی حدیث فاخر سلسلهالذهب است. معتقدیم وظیفه مدیریت شهری تنها در پروژههای عمرانی خلاصه نمیشود، بلکه زنده نگه داشتن هویت معنوی و تاریخی این کهنشهر، یک اولویت حیاتی است. وی با تأکید بر اقدام ماندگار شهرداری در این دوره افزود: شهرداری با انجام مطالعات تخصصی و تملک زمین این رویداد بزرگ تاریخی، پس از گذشت ۱۲۴۶ سال، با جدیت در این دوره پیگیری کرد تا نیشابور برای همیشه صاحب پایگاهی رسمی برای روایت این واقعه عظیم تاریخی باشد. همچنین با اجرای رویداد «سلسله نور در دل حزن»، نخستین برنامه در این مکان برگزار شد.
از توحید تا عاشورا در قاب هنر رویداد پیشرو با عنوان «سلسله نور؛ در دل حزن از توحید تا عاشورا»، در تلاشی هنرمندانه و با استفاده از ظرفیتهای نمایش میدانی، قصد دارد پیوند عمیق میان پیام توحیدی امام رضا (ع) در نیشابور و قیام خونین حسینی را به تصویر بکشد. این مراسم که سال گذشته با استقبال کمنظیر شهروندان و ارادتمندان اهلبیت (ع) روبرو شده بود، امسال نیز آماده میزبانی از دلدادگان حضرت رضا (ع) و سوگواران حسینی است.